A DEXETER VARIO SERVICES s.r.o. üzleti feltételei: Jiřího Trnka 1237/9, Mariánské Hory, 709 00 Ostrava azonosítószám: 29445396.
az ostravai KS által vezetett C 53763/KSOS ügyiratszámú cégjegyzékbe bejegyzett eladó.
árukat az internetes címen található online áruházon keresztül www.ovocnabrcka.cz
Az elállási nyilatkozat innen tölthető le:
A reklamációs jegyzőkönyv innen tölthető le:
1. BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK
1.1. A DEXETER VARIO SERVICES s.r.o. kereskedelmi társaság jelen szerződési feltételei (a továbbiakban: „Általános Szerződési Feltételek”), amelynek székhelye: Jiří Trnka 1237/9, Mariánské Hory, 709 00 Ostrava, azonosítószám: 29445396, bejegyzés: az ostravai KS által vezetett C 53763/KSOS ügyiratszámú kereskedelmi nyilvántartás (a továbbiakban: Eladó) szabályozza a 89/2012. törvénykönyv (a továbbiakban: Ptk.), a szerződő felek kölcsönös jogai és kötelezettségei, amelyek az eladó között létrejött adásvételi szerződéssel (a továbbiakban: adásvételi szerződés) kapcsolatban vagy annak alapján keletkeznek. és egy másik természetes személy (továbbiakban: vásárló) az eladó webáruházán keresztül Az online áruházat az eladó a www.ovocnabrcka.cz "honlap" címen található weboldalon, a weboldal felületén (továbbiakban hivatkozunk) keresztül üzemelteti. az "áruház webes felületeként").
1.2. Ha az eladóval az adásvételi szerződést olyan vevő köti meg, aki nem fogyasztó, azaz a Ptk. 419. §-a szerint olyan személy, aki a vállalkozási tevékenysége körén kívül, vagy a független vevő hatályán kívül esik. szakmáját gyakorolja, az eladóval (a továbbiakban: fogyasztó) adásvételi szerződést köt, azok az adásvételi szerződésre nem vonatkoznak, jelen szerződési feltételek rendelkezései, melyeket közvetlenül az adásvételi szerződés szövegében jelölnek meg. a feltételeket, vagy a feltételek részét képező mellékleteket.
1.3. A feltételektől eltérő rendelkezéseket az adásvételi szerződésben lehet megtárgyalni. Az adásvételi szerződés ettől eltérő rendelkezései elsőbbséget élveznek a feltételekben foglaltakkal szemben.
1.4. A feltételek az adásvételi szerződés szerves részét képezik. Az adásvételi szerződés és a feltételek cseh nyelven készültek. Az adásvételi szerződés cseh nyelven köthető.
1.5. A feltételek szövegét az eladó megváltoztathatja, kiegészítheti. Ez a rendelkezés nem érinti a szerződési feltételek korábbi változatának érvényességi ideje alatt keletkezett jogokat és kötelezettségeket.
2. FELHASZNÁLÓI FIÓK
2.1. A vásárló weboldalon történő regisztrációja alapján a vásárló hozzáférhet annak felhasználói felületéhez. A vásárló a felhasználói felületéről (a továbbiakban: felhasználói fiók) rendelhet árut, amennyiben az áruház webes felülete ezt lehetővé teszi, a vevő regisztráció nélkül is megrendelheti az árut közvetlenül az áruház webes felületéről.
2.2. A Vásárló a weboldalon történő regisztrációkor és az áru megrendelésekor köteles minden adatot helyesen és a valóságnak megfelelően megadni. A Vevő köteles a felhasználói fiókjában megadott adatokat bármilyen változás esetén frissíteni. A vásárló által a felhasználói fiókban és az áru megrendelésekor megadott adatokat az eladó helyesnek tekinti.
2.3. A felhasználói fiókhoz való hozzáférést felhasználónév és jelszó biztosítja. A vásárló köteles a felhasználói fiókjához való hozzáféréshez szükséges információkat bizalmasan kezelni.
2.4. A vevő nem jogosult felhasználói fiókja harmadik fél számára történő használatára.
2.5. Az eladó megszüntetheti a felhasználói fiókot, különösen, ha a vevő 3 évnél hosszabb ideig nem használja felhasználói fiókját, vagy ha a vevő megszegi az adásvételi szerződésből (ideértve a feltételeket is) vállalt kötelezettségeit.
2.6. Vevő tudomásul veszi, hogy a felhasználói fiók nem biztos, hogy folyamatosan elérhető, különös tekintettel az eladó hardver és szoftver berendezéseinek szükséges karbantartására, ill. harmadik felek hardver- és szoftverberendezéseinek szükséges karbantartása.
3. AZ ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE
3.1. Az áruház webes felületén elhelyezett áruk minden bemutatása tájékoztató jellegű, és az eladó nem köteles ezen árukra vonatkozóan adásvételi szerződést kötni. A Ptk. 1732. § (2) bekezdésének rendelkezése nem alkalmazható.
3.2. Az áruház webes felülete információkat tartalmaz az áruról, beleértve az egyes áruk árait és az áru visszaküldésének költségeit is, amennyiben ezek az áruk jellegüknél fogva a szokásos postai úton nem küldhetők vissza. Az áruk árai tartalmazzák az általános forgalmi adót és az összes kapcsolódó díjat. Az áruk árai mindaddig érvényben maradnak, amíg azok megjelennek az áruház webes felületén. Ez a rendelkezés nem korlátozza az eladó azon lehetőségét, hogy egyedileg megállapított feltételek mellett adásvételi szerződést kössön.
3.3. Az áruház webes felülete az áru csomagolásával és kiszállításával kapcsolatos költségekről is tartalmaz információkat. Tájékoztatás az áruház webes felületén feltüntetett áruk csomagolásával és kiszállításával kapcsolatos költségekről.
3.4. Az áru megrendeléséhez a vásárló az áruház webes felületén található megrendelőlapot tölti ki. A megrendelőlap főként a következőkről tartalmaz információkat:
- 3.4.1. megrendelt áru (a megrendelt árut a vásárló az áruház webes felületének elektronikus bevásárlókosarába "behelyezi"),
- 3.4.2. az áru vételárának fizetési módja, tájékoztatás a megrendelt áru szállításának szükséges módjáról és
- 3.4.3. tájékoztatást az áruk szállításával kapcsolatos költségekről (a továbbiakban együttesen: „megrendelés”).
3.5. A megrendelés eladónak történő elküldése előtt a vevő ellenőrizheti és megváltoztathatja a vevő által a megrendelésben megadott adatokat, figyelembe véve azt is, hogy a vevő képes-e felismerni és kijavítani a megrendelésbe történő adatbevitel során fellépő hibákat. A vevő a megrendelést a „Megrendelés teljesítése” gombra kattintva küldi el az eladónak. A megrendelésben megadott adatokat az eladó a megrendelés kézhezvételét követően haladéktalanul e-mailben visszaigazolja a vásárlónak , a vevő felhasználói fiókjában vagy a megrendelésben megadott e-mail címére (a továbbiakban csak „vevő e-mail címe”). Talpcsere vagy saját kezdőbetűk domborítása esetén előfordulhat, hogy a weboldalon technikai okok miatt ez a változtatás nem mindig jelenik meg az ilyen típusú üzenetekben.
3.6. Az eladó a megrendelés jellegétől függően (áru mennyisége, vételár összege, becsült szállítási költség) minden esetben jogosult a vevőtől a megrendelés további visszaigazolását kérni (például írásban vagy telefonon).
3.7. Az eladó és a vevő közötti szerződéses jogviszony a megrendelés elfogadásának (elfogadásnak) kézbesítésével jön létre, amelyet az eladó e-mailben küld meg a vevőnek, a vevő e-mail címére.
3.8. A vevő vállalja, hogy az adásvételi szerződés megkötésekor távoli kommunikációs eszközöket használ. Az adásvételi szerződés megkötésével összefüggésben a vevőnél a távközlő eszközök használata során felmerülő költségeket (internetkapcsolat költsége, telefonhívások költsége) a vevő maga fizeti, és ezek a költségek nem térnek el az alapköltségektől. mérték.
3.9. Olyan áru vásárlása esetén, amelyen a vevő igényei alapján változtatásokat hajtottak végre (különösen anyagi változás, kezdőbetűk lebélyegzése, konfigurátor), a fogyasztó az áruszállítási szerződéstől a dátumtól számított 14 napon belül nem állhat el. az áru átvételéről a 1837. §-ban foglaltak szerint d) NOZ és adott esetben csere nem lehetséges.
3.10. Az eladó bármikor jogosult elállni az adásvételi szerződéstől mindaddig, amíg a vevő át nem veszi az árut. Ebben az esetben az áru ára az elállást követően indokolatlan késedelem nélkül visszakerül a vevőnek, készpénz nélkül pedig a vevő által megjelölt számlára.
4. ÁRUK ÁRA ÉS FIZETÉSI FELTÉTELEK
4.1. Az áru árát és az áru adásvételi szerződés szerinti szállításával kapcsolatos költségeket a vevő az alábbi módokon fizetheti meg az eladónak:
- 4.1.1. készpénzben vagy fizetési kártyával a vevő által a megrendelés részeként felkínált átvételi pontok közül választott helyen történő átvételkor;
- 4.1.2. utánvéttel a vevő által a megrendelésben megadott helyen; a vevő átveszi a készpénzt a fuvarozótól, a vevő ezen felül fizeti a megrendelőlapon meghatározott vagy az eladó által az e-mailben küldött ajánlatban közölt utánvétes díjat;
- 4.1.3. Az online bankkórtyás platácek and Barion reszenderén szzerv gyorkulnak meg. A bankkártya adatok a karseködhöz nem jutnak el. Barion Payment Zrt. és a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló ıstömül, engedély száma: H-EN-I-1064/2013; a vevő a megrendelés elküldését követően az online fizetési átjáróhoz kerül;
- 4.1.4. készpénz nélküli átutalással az eladó 2925987379/0800 számú, Česká spořitelna-nál vezetett számlájára (a továbbiakban: "eladó számlája"), amely az e-mailben küldött megrendelés-visszaigazolásban van feltüntetve az áruk elküldése után; a fizetés jóváírásra került az eladó számláján;
4.2. Az eladó fenntartja a jogot, hogy ne engedje meg a vevőnek, hogy a 4.1. pontban felsorolt áruk áráért semmilyen fizetési módot válasszon.
4.3. A választott fizetési módot a vásárló a megrendelésben feltünteti. A választott fizetési módot a vevő csak az eladó hozzájárulásával változtathatja meg. A fizetési mód megváltoztatására vonatkozó javaslatot a vevő írásban teheti meg az eladó címére vagy az eladó e-mail címére.
4.4. A vételáron felül a vevő köteles megfizetni az eladónak az áru csomagolásával és kiszállításával kapcsolatos költségeket is a megállapodás szerinti összegben. Kifejezetten eltérő rendelkezés hiányában a vételár tartalmazza az áru kiszállításával kapcsolatos költségeket is.
4.5. Az eladó nem kér előleget vagy más hasonló fizetést a vevőtől. Ez nem érinti az Általános Szerződési Feltételek 4.9 pontjában foglalt, az áru vételárának előzetes fizetési kötelezettségére vonatkozó rendelkezését.
4.6. Készpénzes vagy utánvétes fizetés esetén a vételár az áru átvételekor esedékes. Készpénz nélküli fizetés esetén a vételár az adásvételi szerződés megkötésétől számított 7 napon belül esedékes.
4.7. Készpénz nélküli fizetés esetén a vásárló az áru vételárát a változó fizetési jel megjelölésével együtt köteles megfizetni. Készpénz nélküli fizetés esetén a vevő vételár fizetési kötelezettsége akkor teljesül, amikor a megfelelő összeg jóváírásra kerül az eladó számláján.
4.8. Ha az árat a vevő esedékességkor nem fizeti meg, a fogyasztó vevőt úgy kell tekinteni, hogy elállt az adásvételi szerződéstől, kivéve, ha ezzel ellentétes akaratot mutat.
4.9. Az eladó jogosult, különösen, ha a vevő nem ad további visszaigazolást a megrendelésről (3.6. pont), a teljes vételár megfizetését követelheti, mielőtt az árut elküldi a vevőnek. A Ptk. 2119. § (1) bekezdésében foglaltakat nem kell alkalmazni.
4.10. Az áruk árából az eladó által a vevőnek adott kedvezmények egymással nem vonhatók össze.
4.11. Ha az üzleti életben bevett, vagy általánosan kötelező jogszabályok előírják, az eladó az adásvételi szerződés alapján teljesített fizetésekről adóbizonylatot - számlát - állít ki a vevőnek. Az eladó az általános forgalmi adó fizetője. Adóbizonylat – az eladó az áru árának megfizetése után állítja ki a vevőnek a számlát, és elektronikus formában elküldi a vevő e-mail címére.
5. A FOGYASZTÓ ÁLTAL ELÁLLÁSA A VÉTELI SZERZŐDÉSBŐL
5.1. A Ptk. 1829. § (1) bekezdése értelmében a vevőnek jogában áll elállni az adásvételi szerződéstől az áru átvételétől számított tizennégy (14) napon belül, míg abban az esetben, ha az adásvételi szerződés tárgya többféle áru vagy több alkatrész szállítása, ez az időszak az utolsó áruszállítás átvételétől számítva. Az adásvételi szerződéstől való elállást az előző mondatban meghatározott határidőn belül meg kell küldeni az eladónak. A vevő az adásvételi szerződéstől való elállási nyilatkozatát az eladó brcka@dexeter.cz e-mail címére küldheti el. A vevő a szerződéstől való elálláshoz a szerződéstől való elállási formanyomtatvány mintáját használhatja, amely az OP 1. számú mellékleteként szerves részét képezi.
5.2. A vevő a 2165. §-ban foglaltak szerint az áru átvételétől számított 24 hónapon belül (a továbbiakban: Jótállási idő) jogosult az áruban bekövetkezett hibából eredő jogát gyakorolni, kivéve:
- 5.2.1. Olyan hiba miatt alacsonyabb áron értékesített áruk, amelyekre alacsonyabb áron állapodtak meg;
- 5.2.2. Ha az Áruk természetéből következik.
5.3. Az adásvételi szerződéstől a feltételek 5.2 pontja szerinti elállás esetén az adásvételi szerződés kezdettől fogva eláll. Az árut a szerződéstől való elállástól számított 14 napon belül vissza kell küldeni az eladónak. Ha a vevő eláll az adásvételi szerződéstől, a vevőt terheli az áru eladónak történő visszaküldésével járó költségek, még akkor is, ha az árut jellegéből adódóan a szokásos postai úton nem lehet visszaküldeni.
5.4. A feltételek 5.2. pontja szerinti szerződéstől való elállás esetén az eladó az adásvételi szerződéstől való vevő általi elállást követő tizennégy (14) napon belül banki átutalással visszaküldi a vevőtől kapott pénzt. fiók, amelyet a vevő kitölt a „Szerződéstől való elállási nyilatkozat” űrlapon . Az eladó az áru vevő általi visszaküldésekor vagy más módon is jogosult a vevő által nyújtott teljesítményt visszaadni, ha a vevő beleegyezik és a vevőt nem terheli többletköltség. Ha a vevő eláll az adásvételi szerződéstől, az eladó nem köteles a kapott pénzt visszaadni a vevőnek, mielőtt a vevő visszaküldi neki az árut, vagy bizonyítja, hogy az árut elküldte az eladónak. Az Eladó a vételárat és az áru szállításához kapcsolódó összeget visszatéríti a Vevőnek, de csak az Eladó által kínált legolcsóbb szállítási módnak megfelelő összeg erejéig.
5.5. Az eladó jogosult egyoldalúan beszámítani az áruban okozott kár megtérítésére vagy egyéb pénzbeli követelést a vevő vételár-visszatérítési igényével szemben.
5.6. Amíg a vevő át nem veszi az árut, az eladó bármikor jogosult elállni az adásvételi szerződéstől. Ebben az esetben az eladó a vételárat indokolatlan késedelem nélkül, készpénz nélkül, a vevő által megjelölt számlára visszatéríti a vevőnek.
5.7. Ha az áruval együtt ajándékot is átadnak a vevőnek, az eladó és a vevő között az ajándékozási szerződés azzal a felmondási feltétellel jön létre, hogy ha a vevő eláll az adásvételi szerződéstől, az ajándékozásra vonatkozó ajándékozási szerződés hatályát veszti, a vevő köteles az áruval együtt az eladónak átadott ajándékot visszaadni.
6. AJÁNDÉKUTALVÁNYOK ÉS AKCIÓS AJÁNLATOK
6.1. Az ajándékutalványok különböző értékben kerülnek értékesítésre.
6.2. Az utalvány a vásárlástól számított egy évig érvényes.
6.3. Az utalvány teljes egészében felhasználható, az utalvány részenkénti felhasználása nem lehetséges.
6.4. Termékeinkre utalványok megvásárolhatók az üzlet honlapján.
6.5. Az utalvány szándékos megrongálása, meghamisítása tilos. Az utalvány-hamisítás bűncselekmény.
6.6. Az ajándékutalvány tartalmazza az összeget, az utalvány kódját és az utalvány címzettjének szánt dobozt.
6.7. Az utalvány felismeréséhez javasoljuk, hogy legyen nálad a fizetést igazoló bizonylat, lehetőleg nyugta vagy nyugta formájában.
6.8. Az utalvány weboldalon történő beváltásához ki kell töltenie a Kosár részben található mezőt, ahol be kell írni az egyedi utalvány kódot.
6.9. Az utalvány üzletekben történő felhasználásához az ajándékutalvány vagy az utalvány kódszámának bemutatása szükséges.
7. ÁRUK SZÁLLÍTÁSA ÉS SZÁLLÍTÁSA
7.1. Az eladó a következő áruszállítási módokat engedélyezi:
- a) a vevő által a megrendelésben megjelölt helyre szállítmányozón keresztül, az alábbi országok területén belül: Magyarország;
- b) személyes átvételre történő kiszállítás olyan átvételi pontra, amelyet a vásárló a weboldalon a megrendelés részeként választhat.
7.2. Az áruk kiszállításával kapcsolatos költségek a weboldalon találhatók. Az áruk kiszállításával kapcsolatos költségek addig az időtartamig érvényesek, amíg azok a weboldalon megjelennek.
7.3. Abban az esetben, ha a fuvarozási módot a vevő külön kérése alapján kötik meg, a vevő viseli az ezzel a szállítási móddal kapcsolatos kockázatot és minden többletköltséget.
7.4. Szállítási módban történő megegyezés esetén az eladó az áru vevő részére történő átadási kötelezettségének az első fuvarozónak történő átadásával tesz eleget. Ha azonban a vevő fogyasztó, az eladó abban a pillanatban teljesíti az áru átadási kötelezettségét, amikor a vevő az árut fizikailag birtokba veszi.
7.5. Ha az adásvételi szerződés szerint az eladó köteles az árut a vevő által a megrendelésben megjelölt helyre leszállítani, úgy a vevő köteles az árut átvételkor átvenni.
7.6. Személyes átvétel esetén a vevő köteles az árut attól a naptól számított 10 munkanapon belül átvenni, amelyen az eladó tudomást szerzett arról, hogy az áru készen áll az átvételre; az eladó erről a vevő által a megrendelésben megadott e-mail címen értesíti a vásárlót. Ha a weboldal egy adott átvételi pontra történő kiszállításra vonatkozóan eltérő átvételi feltételeket tartalmaz, akkor a weboldalon vagy az átvételi pont üzemeltetője által a vásárlónak adott tájékoztatásban szereplő átvételi feltételeket kell alkalmazni.
7.7. Az eladó, a fuvarozó vagy az átvételi pont üzemeltetője jogosult személyazonosító igazolvány (állampolgári igazolvány vagy útlevél) bemutatását követelni az áru átadása előtt. Ezen dokumentumok bármelyikének bemutatása nélkül az eladó, a fuvarozó vagy az átvételi pont üzemeltetője megtagadhatja az áru kiadását.
7.8. Az áru átvételekor utánvétes fizetés esetén az eladó köteles az árut leszállítani, és az adásvételi szerződés megkötésétől számított 15 napon belül a vevő rendelkezésére bocsátani, kivéve, ha ettől eltérően határoz meg. az egyes áruk szállítási ideje. Ha az áru „raktáron” jelzést kapott, az eladó az adásvételi szerződés megkötésétől számított 5 napon belül elküldi az árut.
7.9. Készpénzes fizetés esetén az eladó köteles az árut a vevő árfizetési kötelezettségének teljesítését követően legkésőbb 15 napon belül átadni a vevőnek, kivéve, ha az egyes árukra eltérő szállítási határidőt jelöl meg. Ha az áru „raktáron” jelzéssel van ellátva, az Eladó az árut legkésőbb a vevő árfizetési kötelezettségének teljesítésétől számított 5 napon belül kiküldi. A szokásos szállítási idő 3-4 nap.
7.10. Ha az eladó a 0. vagy 0. pontban meghatározott határidőn belül nem tesz eleget áruszállítási kötelezettségének, a vevő felhívja őt az adott körülményeknek megfelelő további határidőn belüli szállításra. Ha az eladó nem szállítja ki az árut ezen a póthatáridőn belül, a vevő, mint fogyasztó jogosult elállni az adásvételi szerződéstől.
7.11. Az eladó az árudokumentumokat, különösen az adóbizonylatot, nyugtákat és igazolásokat az áruval együtt megküldi a vevőnek.
7.12. Az eladó nem vállal felelősséget a kötelezően vállalt határidőkért az áruk szállításának vis maior vagy olyan esemény miatti késedelméért, amely a szállítást jelentősen megnehezíti vagy lehetetlenné teszi az eladó számára, és amelyekben az eladó nem hibás. Különösen a járványok, a mozgósítás, a háború, a lázadás, a sztrájk, a zárlat, a hatósági előírások vagy egyéb előre nem látható akadályok minősülnek vis maior esetnek, még akkor is, ha azok az eladó beszállítóinál és alvállalkozóinál fordulnak elő. Az ilyen tények feljogosítják az eladót a szállítás elhalasztására az akadály fennállásának idejére és az akadály elhárítását követően a szállítás biztosításához szükséges ésszerű időre. Ha az áru szállítása az eladó számára a fent említett tények következtében lehetetlenné vagy kivitelezhetetlenné válik, az eladó jogosult elállni az adásvételi szerződéstől.
7.13. Ha a vevő részéről felmerült okok miatt az árut ismételten vagy a megrendelésben megjelölttől eltérő módon szükséges leszállítani, a vevő köteles megfizetni az áru ismételt leszállításával járó költségeket, ill. más szállítási módhoz kapcsolódó költségek.
7.14. A Vevő az áru fuvarozótól történő átvételekor köteles ellenőrizni az áru csomagolásának sértetlenségét, és hiba esetén haladéktalanul értesíteni a szállítót. A küldeménybe való illetéktelen behatolást jelző csomagolás megsértése esetén a vevőnek nem kell átvennie a szállítmányt a szállítmányozótól.
7.15. A felek további jogait és kötelezettségeit az áruszállítás során az eladó speciális szállítási feltételei szabályozhatják, ha azt az eladó kiadta.
8. A KOCKÁZAT ÁLLÁSA
8.1. Ha az áru kézbesítésének módja személyes átvétel a kiválasztott átvételi helyen, az áru sérülésének kockázata az áru átvételének pillanatában száll át a vevőre, vagy abban az időpontban, amikor a vevőnek átvételi kötelezettsége keletkezett. az áru és az eladó megengedte neki, de a vevő nem vette át az árut.
8.2. Ha az áru kézbesítési módjaként fuvarozón keresztül történő szállítást határoznak meg, a kockázat akkor száll át a vevőre, amikor az eladó az árut az adásvételi szerződés szerint az első szállítónak átadja a vevőnek történő szállítás céljából. Ha azonban a vevő fogyasztó, a kockázat abban a pillanatban száll át rá, amikor a fogyasztó az árut fizikailag birtokba veszi; ez nem vonatkozik arra az esetre, ha a fogyasztó a szállítást olyan fuvarozóra bízta, amelyet az eladó nem ajánlott fel.
8.3. Az áru elvesztése vagy megsérülése, amely azután következett be, hogy a kockázat a vevőre átszállt, nem mentesíti a vevőt az áru árának fizetési kötelezettsége alól, kivéve, ha a veszteséget vagy sérülést az eladó cselekménye vagy mulasztása okozta.
9. HIBÁS TELJESÍTÉSBŐL SZÁRMAZÓ JOG
9.1. A szerződő felek hibás teljesítésből eredő jogokkal kapcsolatos jogaira és kötelezettségeire a vonatkozó általánosan kötelező jogszabályok (különösen a Polgári Törvénykönyv 1914-1925. §-ának, 2099-2117. §-ának és 2161-2174. §-ának rendelkezései) az irányadók. A fogyasztóvédelemről szóló 634/1992.
A szerződő felek hibás teljesítésből eredő jogokkal kapcsolatos jogait és kötelezettségeit a jelen szerződési feltételek elválaszthatatlan részét képező, a honlapon elérhető reklamációs eljárás szabályozza.
10. A SZERZŐDŐ FELEK EGYÉB JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI
10.1. A vevő az áru teljes vételárának megfizetésével szerzi meg az áru tulajdonjogát.
10.2. A vevővel kapcsolatban az eladót nem köti semmilyen magatartási kódex az 1826. § (1) bekezdése értelmében. e) pontja alapján a Ptk.
10.3. A fogyasztói panaszok peren kívüli kezelését az eladó a brcka@dexeter.cz elektronikus címen keresztül biztosítja. Az eladó a vevő panaszának kezeléséről tájékoztatást küld a vásárló e-mail címére.
10.4. Az adásvételi szerződésből eredő fogyasztói jogviták peren kívüli rendezése a Cseh Kereskedelmi Felügyelet feladata, melynek székhelye: Štěpánská 567/15, 120 00 Prága 2, azonosítószám: 000 20 869, internetcím: https://adr.coi.cz/cs . Az internetes címen található online vitarendezési platform http://ec.europa.eu/consumers/odr felhasználható az eladó és a vevő közötti adásvételi szerződésből eredő viták rendezésére.
10.5. Európai Fogyasztói Központ, Csehország, székhelye: Štěpánská 567/15, 120 00 Prága 2, internetcím: http://www.evropskyspotrebitel.cz az Európai Parlament és a Tanács 2013. május 21-i 524/2013/EU rendelete szerinti kapcsolattartási pont az online fogyasztói vitarendezésről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról ( rendelet az online fogyasztói vitarendezésről)
10.6. Az eladó kereskedelmi engedély alapján jogosult árut értékesíteni. A kereskedelmi ellenőrzést a hatáskörébe tartozó illetékes kereskedelmi iroda végzi. A Személyes Adatvédelmi Hivatal felügyeli a személyes adatok védelmét. A Cseh Kereskedelmi Felügyelőség meghatározott mértékben felügyeli többek között a fogyasztóvédelemről szóló, módosított 634/1992. sz. törvény betartását. A vevő jogosult panaszával a fent említett felügyeleti vagy állami felügyeleti hatóságokhoz fordulni.
11. SZÁLLÍTÁS
11.1. Ha a felek semmilyen más speciális kommunikációs módban nem állapodnak meg, az adásvételi szerződésen alapuló kommunikáció a jelen szerződési feltételeknek megfelelően történik. A felek között egyeztetett egyéb kommunikációs módokon túlmenően a személyes kézbesítés, ajánlott levélben, futárszolgálattal vagy elektronikus levélben történő kézbesítés a felek olyan címére történő kézbesítés eredményesnek minősül, amelyről a felek írásban értesítik egymást.
11.2. A helyesen címzett e-mail értesítéseket kézbesítettnek kell tekinteni:
- 11.2.1. az értesítés fizikai kézbesítésének napján, ha az értesítést futár vagy postai szolgáltató (az ajánlott küldemény kivételével) vagy személyesen kézbesítik; vagy
- 11.2.2. a szállítólevélen visszaigazolt kézbesítés napján, ha az értesítést ajánlott postai küldeményként küldik, és azt ténylegesen kézbesítették; vagy
- 11.2.3. az értesítésnek az illetékes postafiókban történő benyújtásától számított 5 napos határidő hiábavaló lejártáig, ha a postai szolgáltató által megküldött értesítést nem kézbesítik, vagy az értesítés átvételét megtagadják.
11.3. Az e-mailben címzett üzenet az üzenet e-mailben történő elküldésének időpontjában tekintendő kézbesítettnek, kivéve, ha az üzenet címzettje bizonyítja, hogy az üzenet nem jutott el a rendelkezésére.
12. JOGI FELELŐSSÉG
12.1. A vevő késedelmes fizetése esetén az eladó jogosult a tartozás összegének 0,05%-ának megfelelő kötbér megfizetését követelni a késedelem kezdetét is beleértve minden egyes nap után. Ez a rendelkezés nem vonatkozik, ha a vevő fogyasztó.
12.2. A kötbér követelése vagy megfizetése nem érinti a jogosult kártalanítási jogát maradéktalanul.
13. SZEMÉLYES ADATOK VÉDELME
13.1. A vásárló személyes adatainak kezelésével és védelmével kapcsolatos tájékoztatást a „Személyes adatok védelme” című dokumentum tartalmazza, amely a weboldalon érhető el. A félreértések elkerülése végett közöljük, hogy az „Adatvédelmi nyilatkozat” dokumentum nem része az adásvételi szerződésnek vagy a jelen feltételeknek
14. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
14.1. Ha az adásvételi szerződéssel létrejött kapcsolat nemzetközi (külföldi) elemet tartalmaz, akkor a felek megállapodnak abban, hogy a kapcsolatra a cseh jog az irányadó. Ugyanakkor kifejezetten kizárt az ENSZ nemzetközi áruadásvételi szerződésekről szóló egyezményének alkalmazása. Ez nem érinti a fogyasztónak az adott szerződéses jogviszonyra vonatkozó jogszabály általános érvényű jogszabályaiból eredő jogait.
14.2. Ha a feltételek bármely rendelkezése érvénytelen vagy hatálytalan, vagy azzá válik, az érvénytelen rendelkezés helyébe olyan rendelkezés lép, amelynek jelentése a lehető legközelebb áll az érvénytelen rendelkezéshez. Egy rendelkezés érvénytelensége vagy érvénytelensége nem érinti a többi rendelkezés érvényességét.
14.3. Az adásvételi szerződést a feltételekkel együtt az eladó elektronikus formában archiválja, és nem hozzáférhető. Az eladó az adásvételi szerződést a vevő-fogyasztó írásbeli kérelme alapján a rendelkezésére bocsátja.
14.4. A feltételek melléklete az adásvételi szerződéstől való elállás és a reklamációs eljárás mintájából áll.
14.5. Az eladó elérhetőségei: szállítási cím DEXETER VARIO SERVICES sro, Jiřího Trnky 1237/9, Mariánské Hory, 709 00 Ostrava, e-mail cím brcka@dexeter.cz, telefon +420 722 222 222.
Ostravában 1.12-én. 2022.